• Dette bildet stammer nok tidligst fra 1935. Bussen er sikkert T-4232, en International, 1935-modell, som ble anskaffet av Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) for å gå i rute Oppdal-Kristiansund. Se R.Fot.42756 for bedre bilde av bussen.
Det var først i 1932 at KOA og Surnadal Billag kjørte ruter helt fram til Kristiansund. Det skjedde først da det ble satt inn bilferge Kvisvik-Kristiansund. Først i 1931 ble veien utover fra Sunndalsøra og Tingvoll åpnet helt fram til Kvisvik. Bussen bak til høyre kan også stamme fra KOA.
Selskapet hadde ruter Kristiansund-Oppdal i korrespondanse med nattog til og fra Oslo. Det var et tilbud for passasjerer og post. (Info:
Sveinung Berild). - To busser på Torget på Kirkelandet i Kristiansund. I bakgrunnen ser vi Grand Hotell (nummer to). Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette bildet stammer nok tidligst fra 1935. Bussen er sikkert T-4232, en International, 1935-modell, som ble anskaffet av Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) for å gå i rute Oppdal-Kris...

1 comment