• Fra Rykkjem - Røkkum ferjekai, Busser fra Mørelinjen. Mørelinjen ble fra 1. juni 1935 tatt i bruk som navn på bilrutene Trondheim-Surnadal-Tingvoll-Kristiansund, med korrespondanse til Molde og Ålesund over Tingvoll-Angvik. Det var Surnadal Billag som stod bak dette ruteopplegget. Bildet er derfor tidligst fra 1935. Det er to busser fra Mørelinjen, en på ferja og en på land. Den siste har registreringsnummer T-4267 som var en International 1933-modell. (Info fra Sveinung Berild 2018.) Fra Nordmøre museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

Fra Rykkjem - Røkkum ferjekai, Busser fra Mørelinjen. Mørelinjen ble fra 1. juni 1935 tatt i bruk som navn på bilrutene Trondheim-Surnadal-Tingvoll-Kristiansund, med korrespondanse...

1 comment

• Mørelinjen ble fra 1. juni 1935 tatt i bruk som navn på bilrutene Trondheim-Surnadal-Tingvoll-Kristiansund, med korrespondanse til Molde og Ålesund over Tingvoll-Angvik. Det var Surnadal Billag som stod bak dette ruteopplegget. Bildet er derfor tidligst fra 1935. Det er to busser fra Mørelinjen, en på ferja og en på land. Den siste har registreringsnummer T-4267 som var en International 1933-modell.