• Info. A L Tømmervåg: Det franske skipet Foucauld, tidligere Hoedic på cruisetur på 1930-tallet langs norskekysten.  Skipet ble bygget i 1923.  Navneskifte i 1928.  Skipet ble satt i brann i et tysk angrep 20. juni 1940.
Foto av en rutebåt på vei inn til Storkaia p&apå ring; Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser hele havna er full av ventende passasjerer og andre skuelystne denne regnfulle dagen. Fra Nordmøre museums fotosamlinger. Reg: EFR
    Photo: Nordmørsmusea

Info. A L Tømmervåg: Det franske skipet Foucauld, tidligere Hoedic på cruisetur på 1930-tallet langs norskekysten. Skipet ble bygget i 1923. Navneskifte i 1928. Skipet ble satt ...