• Postkort ";13-B-1706"; fra Kirkelandet i Kristiansund, med to kjente motiver fra bybildet. I det øverste bildet ser vi fra Vågeveien og Vågekaia med båter langs kaia. På venstre side ser vi i det første bygget Jonas Eriksens skipshandel, som har vært å finne på denne plassen siden 1902. I bildet under ser vi fra Rådhusplassen med en fontene sentralt på plassen. Like bak finner vi en busslomme, hvo vi ser to busser, en bil og lastebil. rådhusplas, fiskebåter, skipshandel, fontene, kjøretøy, busser, lastebil, stasjonsbil Datering er trolig rundt 1960-1970. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort ";13-B-1706"; fra Kirkelandet i Kristiansund, med to kjente motiver fra bybildet. I det øverste bildet ser vi fra Vågeveien og Vågekaia med båter langs kaia. På venstre si...