• Postkort 2540/2 med motiv fra noe av bygda Bud i Hustadvika kommune. Utgitt av Mittet & Co. A/S.

"På Bud" er feil preposisjon. Det heter "i Bud"! Jeg er født og oppvokst i det mørke huset som man ser halvparten ytterst i venstre billedkant. Et hus som ble bygd i 1948. Tyskebarakken som man ser en del av i nederste høyre billedkant ble revet ca. 1960. Fjøsbygningen litt bortenfor barakken ble revet en gang tidlig på 1950-tallet. Så tidsrommet 1948 til ca. 1955 er nok riktig tidsangivelse for dette bildet. Frisneset og Haugen til venstre i bildet, Viken (Vikja) til høyre. (info: Bjørn Olav Kleppen)

Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort 2540/2 med motiv fra noe av bygda Bud i Hustadvika kommune. Utgitt av Mittet & Co. A/S. "På Bud" er feil preposisjon. Det heter "i Bud"! Jeg er født og oppvokst i det mø...

1 comment

• "På Bud" er feil preposisjon. Det heter "i Bud"! Jeg er født og oppvokst i det mørke huset som man ser halvparten ytterst i venstre billedkant. Et hus som ble bygd i 1948. Tyskebarakken som man ser en del av i nederste høyre billedkant ble revet ca. 1960. Fjøsbygningen litt bortenfor barakken ble revet en gang tidlig på 1950-tallet. Så tidsrommet 1948 til ca. 1955 er nok riktig tidsangivelse for dette bildet. Frisneset og Haugen til venstre i bildet, Viken (Vikja) til høyre.