• Kristiansund: Et bilde fra Knudtzonholmen med tre skip fra Fred. Olsens Middelhavslinje. Disse fraktet klippfisk nedover og blant annet vin tilbake. til høyre for Knudtzonholmen og brygga ser vi Milnbrygga (rødmalt!) i bakgrunnen samt Israelsnesset. Helt i hjørnet ser vi litt av Nordsundbrua som ble reist i 1936, så vi kan datere bildet til perioden 1936-1940. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Kristiansund: Et bilde fra Knudtzonholmen med tre skip fra Fred. Olsens Middelhavslinje. Disse fraktet klippfisk nedover og blant annet vin tilbake. til høyre for Knudtzonholmen og...