• Brannbilens reg nr er T-4299 (Info: Jo-Olav Bakken).  -Dublett.  Fra en brannøvelse på torvet, på Kirkelandet i det gamle Kristiansund. Her ser vi helt til venstre Grand Hotell. Deretter ser vi Norges banks lokaler, fulgt av Folkets hus. Helt til Høyre finner vi Arbeiderforeningen. Alle disse fire bygningene brant i aprildagene 1940, da store deler av Kristiansund ble satt i brann av tyskernes bombinger av byen. Ellers så ser vi brannbilen på torvplassen med brannfolkene som tester vannslangene til de skuelystenes store interesse. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Brannbilens reg nr er T-4299 (Info: Jo-Olav Bakken). -Dublett. Fra en brannøvelse på torvet, på Kirkelandet i det gamle Kristiansund. Her ser vi helt til venstre Grand Hotell. De...