• Vågeveien med Johnsenhuken. Av bygninger ser vi blant annet fra venstre et kontorbygg, Ottesengården, Johnsengården (Børsen) i enden av Vågeveien, rester av Fosna gård (helt i bakgrunnen), Johnsenbrygga (foran), Astrupbrygga (hvit til høyre) og Knudtzonholmen helt til høyre. Vi ser ellers fartøyet "Jonas Lie" liggende til kai til høyre i front, med hele havna full av tønner til sild. Bildet er trolig fra 1920 tallet. Fra Nordmøre Museum si fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Vågeveien med Johnsenhuken. Av bygninger ser vi blant annet fra venstre et kontorbygg, Ottesengården, Johnsengården (Børsen) i enden av Vågeveien, rester av Fosna gård (helt i bakg...