• Et bilde fra Grunden på Nordlandet, med Flyumgården til høyre. Her lå byens eldste bakeri (det smaleste tilbygget vi ser litt av som nr to fra bakerste rekke til høyre), som hadde vært drevet helt siden Bager Jacob Larsens tid omkring 1712. Sephanias Flyum fra Værdalen overtok eiendommen i 1875. I samme bygget hadde det vært drevet brennevinshandel i lange tider, men etter at Christiansunds Samlag for Brændevinshandel ble opprettet i 1876 var det slutt på den private brennevinshandelen i byen. Flyum fortsatte imidlertid med vin- og kolonialhandel, samt at han en tid drev bakeriet. Det ble senere leid bort til bakermester Ole Sevaldsen, som senere også overtok gården. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. Kilde: ";Byen vår";, bind 1, side 72.
    Photo: Nordmørsmusea

Et bilde fra Grunden på Nordlandet, med Flyumgården til høyre. Her lå byens eldste bakeri (det smaleste tilbygget vi ser litt av som nr to fra bakerste rekke til høyre), som hadde ...