• Et bilde fra Torvet på Kirkelandet i det gamle Kristiansund, hvor vi ser noen drosjer i forgrunnen. Til venstre i bakgrunnen ser vi Georg Sverdrups bokhandel. Deretter ser vi Dahls hus, Berseth, Grefsnes og Grand Hotell med mere til høyre. Ellers så ser vi en hest med seletøy som står bak drosjene på Torvplassen og som er festet til Siems støtten. Gatelyset som vi ser til høyre på bildet er i dag 2011 å finne utenfor Festiviteten. Bildet er datert 1934. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Et bilde fra Torvet på Kirkelandet i det gamle Kristiansund, hvor vi ser noen drosjer i forgrunnen. Til venstre i bakgrunnen ser vi Georg Sverdrups bokhandel. Deretter ser vi Dahls...