• Postkort: ";Ringbussen, Kristiansund N. Eneret G.
Sverdrup A/S 1937, 201";. Bussen fotografert på Torget på Kirkelandet i Kristiansund i 1937. Ringbussen er fra ";Hjelle Auto"; og har registreringsnummeret T-5056. Buss: Diamond T 1936-37.

Historien om Ringbussen i Kristiansund er lite kjent. Ruta ble etablert i 1936 og gikk inn i KFB i 1941. KFB ble etablert i 1934 under navnet Frei Billag, men rutene til Kr-sund kom først i gang i 1940 etter åpningen av Omsundbrua. Sveinung Berild skev høsten 2014 en artikkel  om Kristiansund Freil Billag (KBF) i bladet ";Rutebil";.

I bakgrunnen ser vi Chr. Berseth manufakturforretning til venstre og Grefsnes glassmagasin til høyre. Ellers så ser vi to menn som slår av en prat med bussjåføren, samt flere andre i bakgrunnen. Prospektkortet er fotografert og utgitt ved Georg Sverdrups Bokhandel i 1937. Forretninger, butikker, mennesker, menn, barn. (Informant: Sveinung Berild og Nordmøre Museum). Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort: ";Ringbussen, Kristiansund N. Eneret G. Sverdrup A/S 1937, 201";. Bussen fotografert på Torget på Kirkelandet i Kristiansund i 1937. Ringbussen er fra ";Hjelle Auto"; og ...