• Sivertsenhuset på Vevanglandet. Gården bakom er Hansgarden. I bakgrunnen ser vi Stemshesten og Sjurvarden. Huset litt til venstre for midten av bildet er Bergahuset. (info: Iver Brevik jr.

Prospektkort og vinterbilde fra Vevang i Romsdal og Eide kommune, hvor vi ser diverse våninghus og uthus. Her ser vi blant annet to personer med hest og vogn til venstre, mens til høyre ser vi tre gutter med en hund. Ellers så ligger det et postkontor i bygget like bak guttene. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Sivertsenhuset på Vevanglandet. Gården bakom er Hansgarden. I bakgrunnen ser vi Stemshesten og Sjurvarden. Huset litt til venstre for midten av bildet er Bergahuset. (info: Iver Br...

• Ligger Vevang i Fræna kommune?

Torgeir Kvalvaag

torkvalv@online.no