• Sprenging av tyske anti-invasjonsminer i august 1945 (Info: Bjørn Ove Angvik). muligens i Brunsvika. Fotografert av Charles Kämpe  som holdt seg skjult da området ble evakuert av tyskerne før sprengningen.
Bjørn Ove Angvik 2017: Sprenging i august 1945 av tyske bunnminer som var lagt ut i mars 1945. dette var miner som lå på bunnen der 50 kg spengstoff var innstøpt i betong. ofte med gummibelg og tau mellom. Slik var det i Brunsvika og andre steder i byen. ..... Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Sprenging av tyske anti-invasjonsminer i august 1945 (Info: Bjørn Ove Angvik). muligens i Brunsvika. Fotografert av Charles Kämpe som holdt seg skjult da området ble evakuert av t...