• Utsikt fra Blixhammeren, på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser hjørnet av Nordmørskaia, helt i front til venstre. Deretter ser vi Devoldholmen og fergetillegget der, med en av fergene til Møre og Romsdals Fylkesbåter. I bakgrunnen ser vi Nordlandet til venstre og Innlandet til høyre, knyttet sammen av Nordsundbroen over Marcussundet. Devoldholmen, Nordmørskaia, samferdsel, bilferge, Nordsundbroen, Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. Tilleggsinfo: Bildet er tatt over havna mot nordøst. Over Devoldholmen og ferga ser vi Gomalandet med brua over Nordsundet til Nordlandet til høyre (Innlandet utenfor bildet mot høyre, 180 grader på fotoaksen). Marcussundet er også utenfor bildet. Det er ingen bro over Marcussundet. - I bakgrunnen til høyre sees Kvernberget, hvor flyplassen er til høyre for det igjen. (Informant: Tor Arne Skålvik.)
    Photo: Nordmørsmusea

Utsikt fra Blixhammeren, på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser hjørnet av Nordmørskaia, helt i front til venstre. Deretter ser vi Devoldholmen og fergetillegget der, med en av...