• Bildet viser Sterkoder Mek. Verksted på Nordlandet i Kristiansund.
Lastebåten er kommet på sjøen etter stabelavløpingen fra den gamle beddingen.
Dette er en av lastebåtene som ble levert til rederiet P/T Pann, (NWE) Indonesia (den Indonesiske stat). Sansynligvis den første av lastebåtene Sterkoder Mek Verksted bygde for denne oppdragsgiver og gitt bnr. 72 med navnet M/S "Inaran" på 1599 bruttoregistertonn levert i 1977.
Sterkoder bygde 4 skip totalt til denne oppdragsgiver :
Slepebåten M/S " Selat Tanakeke" bnr. 75 på 1166 BRT levert i 1977.
Slepebåten M/S " Selat Glasa" bnr. 76 på 1166 BRT levert i 1977.
Lastebåten M/S " Isabela" bnr. 73 på 650 BRT levert i 1977.
Lastebåten M/S " Iweri" bnr. 74 på 650 BRT levert i 1978.                                             Gomalandet i bakgrunnen. Info: Peter Storvik.
Bildet kan være fra 1983. Serie. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. -  Bildet er tatt en gang mellom mai 1977 og mars 1978 da Sterkoder Mek. bygget fem like lastebåter for et rederi i Indonesia. I og med at båtene var helt identiske på beddingen, kan dette være enten Inaran, Isabela, Iweri PT, Selat Tanakeke eller Selat Gelasa (bygg nr. 72 til 76) (Informant: Svein Ludvigsen.)
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser Sterkoder Mek. Verksted på Nordlandet i Kristiansund. Lastebåten er kommet på sjøen etter stabelavløpingen fra den gamle beddingen. Dette er en av lastebåtene som ble ...