• Bildet viser Sterkoder Mek. Verksted på Nordlandet i Kristiansund.                                                                                 Lastebåten er på vei ut i sjøen, ved stabelavløpingen fra den gamle beddingen. Dette er en av lastebåtene som ble levert til rederiet P/T Pann, (NWE) Indonesia (den Indonesiske stat). Sansynligvis den første av lastebåtene Sterkoder Mek Verksted bygde for denne oppdragsgiver og gitt bnr. 73 med navnet M/S "Isabela" på 650 bruttoregistertonn levert i 1977. Sterkoder bygde 4 skip totalt til denne oppdragsgiver :                                                                                     Slepebåten M/S " Selat Tanakeke" bnr. 75 på 1166 BRT levert i 1977.                                    Slepebåten M/S " Selat Glasa" bnr. 76 på 1166 BRT levert i 1977.                                        Lastebåten M/S " Isabela" bnr. 73 på 650 BRT levert i 1977.                                                  Lastebåten M/S " Iweri" bnr. 74 på 650 BRT levert i 1978.                                                           I bakgrunnen ses NORs tankanlegg, Nordsundet og Nordsundbroa. Info: Peter Storvik.   - serie -  Ukjent fotograf. . Serie. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser Sterkoder Mek. Verksted på Nordlandet i Kristiansund. Lastebåten er på vei ut i sjøen, ...