• Bildet viser baugen på en av Findus sidetrålere S/T"Masi" av Hammerfest på den nye patentslippvogna ved Storviks Mek. Verksted klinkbygget i stål 1918, den største slippen mellom Bergen og Trondheim hvor den ble forlenget og overhalt. 

S/T"Masi" reg.nr. F-29-H.

Før ombyggingen hadde skipet følgende hoveddimesjoner etter opplysninger i "merkepliktige fiskefartøyregistret" for 1956 og 1958 og 1960:

L 129,7` x B 24,7` x D 11,9` og tonnasjen var 299 BRT/116 NRT byggemateriale jern og

tidligere ombyggingsår 1956 og byggeår 1946.

Masi hadde en trippel ekspansjonsdampmaskin på 650 hk og byggeår 1946.

Rederiet var Hammerfest Havfiske A/L, Hammerfest.

Masi ble forlenget i 1961 ved Storviks Mek. Verksted i Kristiansund.

Tekniske data etter forlengelsen i 1961 ifølge opplysninger "merkepliktige fiskefartøyregistret" for 1962 og 1966 og 1968.

L 145,9` x B 24,7` x D 11,9` og tonnasjen ble 357 BRT/125 NRT byggemateriale jern og byggeår 1946. Maskineriet ble overhalt men ikke skiftet, så den hadde fremdeles dampmaskinen på 650 hk og samme rederi.

Bildet er fra 1959-60.
Kilde/tekst: Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser baugen på en av Findus sidetrålere S/T"Masi" av Hammerfest på den nye patentslippvogna ved Storviks Mek. Verksted klinkbygget i stål 1918, den største slippen mellom B...

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Order this image

Share to