• Bildet er fra maskinverkstedet på Storviks Mek. Verksted. Maskinverkstedet ble bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980. Dette er verkstedets egenutviklede steinslipemaskin for steinindustrien. Det er levert mange av disse til steinindustrien på Eide. Fotografiet er tatt i det daværende maskinverksted. Bildet viser maskinarbeider Johan Haugan, fra Dale, som arbeidet i maskinverkstedet. Slipemaskinen er her i en nyere utgave med påbygd elektromotor og kilremdrift. Tidligere hadde den flatremdrift fra transmisjonsaksel. I bakgrunnen ses planet til det store horisontalboreverket og bakenfor ved veggen en av vedovnene som sto foran verktøyburet.
Tekst av Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
Tekst av Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet er fra maskinverkstedet på Storviks Mek. Verksted. Maskinverkstedet ble bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980. Dette er verkstedets egenutviklede stei...