• Bildet viser steinslipemaskinen som ble utviklet og produsert ved Storviks Mek. Verksted i maskinverkstedet. Maskinverkstedet ble bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980.

Dette er den nyeste typen med kilremsdrift og elektromotor påbygd. Disse ble levert i stort anntall til steinslipeindustrien på Eide. På bildet ses festeanordningen og den påbygde elektromotoren oppmontert i maskinverkstedet ved verkstedet. Kilde/tekst: Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser steinslipemaskinen som ble utviklet og produsert ved Storviks Mek. Verksted i maskinverkstedet. Maskinverkstedet ble bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet ...