• 
Bildet viser hoveddekket på B/F";Norddalsfjord"; Storviks Mek. Verksted bnr. 14 under bygging på beddingen.

Vi ser bildekket med støtter på casingen for overbygget og noen sveiseapparater. "Norddalsfjord" ble levert til Møre og Romsdal Fylkesbåter 15. mars 1961 og hadde følgende hoveddimensjoner: L 31,20 m x B 8,55 m x D 3,35 m og hadde en tonnasje på 159 bruttoregistertonn. Fremdriftsmaskineriet består av 3 Volvo Penta turboladede dieselmotorer type TMD96 på til sammen 420 hk som via kilremdrift var koblet til et felles gir og propellaksel med vribar propell, slik at hver enkelt av motorene kunne kjøres separat. Fergen hadde 2 Bolinders vekselstrømsaggregater type 1052MG på 23 hk hver tilkoblet en generator på 17 kW. Fergen var utstyrt med elektrohydraulisk styremaskin. Fergen har plass til 18 personbiler og har sertifikat for 160 passasjerer. Forut er det innredet 6 lugarer for offiserer og restaurantpersonale og akterut en mannskapslugar for 4 personer og toppfarten er 11,4 knop og marsjfarten 10,5 knop. Ferga er verkstedets første nybygg etter B/F "Trygge" som ble levert i 1938.

I bakgrunnen, til venstre, ser man taket på bolighuset til verkstedets grunnlegger John Olsen Storvik, revet etter 1980. Det store bygget til høyre er maskinverkstedet bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980. 

Personene på bildet er fra venstre platearbeider Per Hansø, ukjent og sjauer Gunnar Pedersen. Bildet er fra 1960. Tekst av Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger. - NB: Bruttotonnasje (BRT) er ikke vekt med volum.
    Photo: Nordmørsmusea
  • 
Bildet viser hoveddekket på B/F";Norddalsfjord"; Storviks Mek. Verksted bnr. 14 under bygging på beddingen.

Vi ser bildekket med støtter på casingen for overbygget og noen sveiseapparater. "Norddalsfjord" ble levert til Møre og Romsdal Fylkesbåter 15. mars 1961 og hadde følgende hoveddimensjoner: L 31,20 m x B 8,55 m x D 3,35 m og hadde en tonnasje på 159 bruttoregistertonn. Fremdriftsmaskineriet består av 3 Volvo Penta turboladede dieselmotorer type TMD96 på til sammen 420 hk som via kilremdrift var koblet til et felles gir og propellaksel med vribar propell, slik at hver enkelt av motorene kunne kjøres separat. Fergen hadde 2 Bolinders vekselstrømsaggregater type 1052MG på 23 hk hver tilkoblet en generator på 17 kW. Fergen var utstyrt med elektrohydraulisk styremaskin. Fergen har plass til 18 personbiler og har sertifikat for 160 passasjerer. Forut er det innredet 6 lugarer for offiserer og restaurantpersonale og akterut en mannskapslugar for 4 personer og toppfarten er 11,4 knop og marsjfarten 10,5 knop. Ferga er verkstedets første nybygg etter B/F "Trygge" som ble levert i 1938.

I bakgrunnen, til venstre, ser man taket på bolighuset til verkstedets grunnlegger John Olsen Storvik, revet etter 1980. Det store bygget til høyre er maskinverkstedet bygget etter brannen i februar/mars 1911 og revet etter 1980. 

Personene på bildet er fra venstre platearbeider Per Hansø, ukjent og sjauer Gunnar Pedersen. Bildet er fra 1960. Tekst av Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger. - NB: Bruttotonnasje (BRT) er ikke vekt med volum.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser hoveddekket på B/F";Norddalsfjord"; Storviks Mek. Verksted bnr. 14 under bygging på beddingen. Vi ser bildekket med støtter på casingen for overbygget og noen sveisea...

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to