• ";Busstasjonen"; til ";A/S Sundal-Opdal Auto"; med garasjen. Her ser vi fem ";busser"; med sjåfører oppstillt utenfor. Disse var åpne personbiler med kalesjer.

Torkil Øien:
Oppe på taket står det et skilt med A/S Sunndal-Opdal Auto som var navnet på det senere Kristiansund-Oppdal Auto fra starten i 1915 til det begynte å gå bilferge fra Kvisvika til Kristiansund i 1932 og navnet ble endret til KOA. Bildet viser selskapets vognpark utenfor garasjene på Sunndalsøra i 1920, to av bilene kan identifiseres. Den ene er nr 1 fra venstre, en Chandler 7 seter 1919 modell med regnr T-229, den andre er bilen i midten som var en Overland 1916 mod 7 seter med regnr T-212.

Oddvar Gikling 2013:Disse bilene gikk som rutebiler mellom Sunndalsøra og Oppdal, før Kristiansund og Oppdal Auto ble dannet. De er her fotografert mellom kontorene og bussverkstedet på Sunndalsøra i 1920. Bilene fra venstre til høgre:

T- 211 Overland D 40 hk

T- 215 Chalmers R 30 ";

T- 212 Overland D 45 ";

T-236 Chandler D 55/60 hk

T-229 Chandler D 55/60 ";

fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

";Busstasjonen"; til ";A/S Sundal-Opdal Auto"; med garasjen. Her ser vi fem ";busser"; med sjåfører oppstillt utenfor. Disse var åpne personbiler med kalesjer. Torkil Øien: Oppe p...