• Bildet viser Storviks Mek. Verksteds B/F"Romsdal" bnr.17 etter dåp og sjøsetting, fotografert på Dalesundet.

Ferga ble levert til Møre og Romsdal Fylkesbåtar i 1962 og hadde følgende hoveddimensjoner: L ? m x B ? m x D ? m og hadde en tonnasje på 386 bruttoregistertonn og en hovedmotor på 800 hk. I bakgrunnen ses Skorpa. Kilde/tekst:
Peter Storvik. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. Tilleggsinfo: ";Romsdal"; hadde følgende hoveddimensjoner: L 43,2m x B 9,3m og hadde plass til 27 personbiler og 250 passasjerer.

(Informant: Peter Storvik.)
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser Storviks Mek. Verksteds B/F"Romsdal" bnr.17 etter dåp og sjøsetting, fotografert på Dalesundet. Ferga ble levert til Møre og Romsdal Fylkesbåtar i 1962 og hadde følge...