• Bildet viser båtdekket og rorhuset på fergen B/F"Gildeskål" bnr.18 ved Storviks Mek. Verksted på overleveringstur på fjorden utenfor Kristiansund.B/F"Gildeskål" ble levert til Salten Dampskipsselskap i 1963 og hadde følgende hoveddimensjoner L 46,00 m X B 9,40 m x D 4,10 m og hadde en tonnasje på 463 bruttoregistertonn og 2 dieselmotorer hver på 625 hk. Bildet er fra 1963. Kilde/tekst: Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser båtdekket og rorhuset på fergen B/F"Gildeskål" bnr.18 ved Storviks Mek. Verksted på overleveringstur på fjorden utenfor Kristiansund.B/F"Gildeskål" ble levert til Salt...