• Bilfergen Gildeskål etter slippsetting, og på teknisk prøvetur ute i havnebasenget i Kristiansund. Til venstre i bakgrunnen ser vi Innlandet, mens til høyre ser vi Kirkelandet. Fergen ble bygd i 1963 for Salten d/s i Bodø og hadde følgende mål: L: 46.00, B: 9.40, D: 4.10, og veide 463 Bruttotonn og var utstyrt med 2x625 hestekrefters motorer. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bilfergen Gildeskål etter slippsetting, og på teknisk prøvetur ute i havnebasenget i Kristiansund. Til venstre i bakgrunnen ser vi Innlandet, mens til høyre ser vi Kirkelandet. Fer...