• Bildet viser bildekket på fergen B/F"Gildeskål" bnr.18 ved Storviks Mek. Verksted. B/F"Gildeskål" ble levert til Salten Dampskipsselskap i 1963 og hadde følgende hoveddimensjoner L 46,00 m X B 9,40 m x D 4,10 m og hadde en tonnasje på 463 bruttoregistertonn og 2 dieselmotorer hver på 625 hk. Bilen med reg.nr. T 80050 er en Moskvitch (russisk bilmerke og kopi av førkrigs Opel Kadett). Mannen til venstre med skjærbrenneren er rørlegger Ole Helseth og den andre er platearbeider Kornelius Liabø.
 Mannen til venstre bak gardintrappa er vanskelig å kjenne igjen og likedan personen bak Ole Helseth. Bildet er fra 1963.
Kilde/tekst: Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser bildekket på fergen B/F"Gildeskål" bnr.18 ved Storviks Mek. Verksted. B/F"Gildeskål" ble levert til Salten Dampskipsselskap i 1963 og hadde følgende hoveddimensjoner L...