• Bluecollar/whitecollar, blåsnipp og hvitsnipp. Foto fra anleggsområdet til Storvik Mekaniske Verksted på Dale, Nordlandet i Kristiansund. Her ser vi fra sjøsettingen av fartøyet ";F 29 H Masi";, hvor vi finner to menn på dekk; den ene i hatt og frakk, den andre i kjeledress og alpelue/baskerlue. Fotograf og datering er ukjent. En fotoserie fra byggingen av ";F 29 H Masi";. Se reg. nr. KMb-1982-010.0113 til KMb-1982-010.0154. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Bildet er fra forlengelen av sidetråleren ";Masi";- Findus i Hammerfest.
 De to som står på dekket, er 1: Nils Schmedling som var innspektør for rederiet. 2: Ivar Øverås, mangeårig flaggskipper hos Findus og pioner på trålfiske i Norge.

Bildet
er antagelig fra + - 1960.

(Alfred Bech)
. Bildet viser fra venstre: inspektør Nils Schmedling og trålskipper Ivar Øverås i Findus ombord i
S/T ”Masi” på Storviks Mek. Verksted på Dahle ved Kristiansund.
Bildet er fra 1959-60. Info: Peter Storvik. Nordmøre museum.
    Photo: Nordmørsmusea

Bluecollar/whitecollar, blåsnipp og hvitsnipp. Foto fra anleggsområdet til Storvik Mekaniske Verksted på Dale, Nordlandet i Kristiansund. Her ser vi fra sjøsettingen av fartøyet ";...