• Bildet viser overleveringsturen med M/S”Binna” Storviks Mek. Verksteds bnr. 49 på Dalesundet , ved Kristiansund, utenfor verkstedet. Skipet ble levert i 1972 til rederiet Tronstad Brug LTD, Drammen.
Skipet er bygget til Det Norske Veritas klasse + 1A1 ”Is C”, E0 og med følgende hoveddmensjoner: Loa 70,52 m/Lpp 64,50 m x B 13,10 m X D 7,735 m og dypgang KVL 5,90 m og dødvekt 2790 tonn.
Skipet hadde en Wichmann hovedmotor type 8 ACAT på 1320 hk v/375 o/min med vridbar propell med fast propelldyse og hadde en tonnasje på 1599 bruttoregistertonn.
Skipet hadde 3 stk. Mercedes OM 360 dieselmotorer hver på 109 hk. ved 1500 o/min direkte tilkoblet Siemens 83 kva generatorer.
Skipet har et lasterom på ca. 120000 cub. bales og lasteluken av Mac Gregors fabrikat er 37,5 m lang og 10,2 m bred og elektrisk operert. Lastegiret består av en 5 tonns Munch Miniloader dieselhydraulisk drevet, og kjørbar i hele lukens lengde og bredde.
Dekksmaskineriet er levert av Hydraulikk Brattvåg og består forut av 1 stk. anker- og fortøyningsvinsj selftention, fjernstyrt fra borde. Akterut 1 stk. capstan for fortøyningen også fra Hydraulik Brattvåg.
I bakgrunnen ses Visnesbrygga på Skorpa.
Bildet er fra 1972. (Info: Peter Storvik) ---
Bilde fra Storvik mek. verksted i Kristiansund. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Dette er m/s ";Binna"; det andre av tre spesialskip levert fra Storvik Mek. Det første m/s ";Bamse"; bygg nr 48 ,
ble levert 31.mai 1972 til rederiet A/STronsdad Brug ltd, Sjåstad.
 Det andre m/s ";Binna"; bygg nr 49,
ble levert 30.september 1972, også til Trondstad Bruk.
 Det tredje m/s";Bruin"; bygg nr 50,
ble levert
 13.januar 1973 til L.Harboe Jensen &Co, Oslo
 (Info: Alfred Bech). Nordmøre museum