• Flyfoto fra sentrum på Kirkelandet i Kristiansund N. Midt på bildet ser vi blandt annet den nybyggde Kirkelandet Kirke langt i bakgrunnen, og ved enden av parken i Roligheten. Dens spesielle utforming med skrånede vegger og tak gjør den til et spesielt flott praktverk i Kristiansund. Kirken ble innviet 24. mai 1964. Ellers så ser vi i front Piren, Vågekaia og Nordmørskaia ved Bussterminalen i front til høyre på bildet. Bildet er datert 16. juli 1965, og fotograf er Widerøe's Flyveselskap a/s. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto fra sentrum på Kirkelandet i Kristiansund N. Midt på bildet ser vi blandt annet den nybyggde Kirkelandet Kirke langt i bakgrunnen, og ved enden av parken i Roligheten. Dens...