• Flyfoto over Kirkelandet i Kristiansund. Her er et oversiktsbilde over Nerlandsdalen, Datert 11 juli 1962.(Fra Nordmøre Museums fotosamlinger)
 - Dette er ikke apoteker Otto Dybs bolig. Den ligger nærmere syd, over Smørvikneset. Denne boligen ble satt opp av Nora og Øivind Hoem, hun senere lærer og han disponent i Hoem Canning, Grip Malingfabrikk og Norsveis. Boligen er fortsatt i Nora Hoems besittelse 2010. I den blå tomannsboligen bakenfor bodde familien Betten, hvorav
tvillingene Tore, Erik og
jeg hadde den glede å gå sammen med på folkeskolen i perioden 1958-1965. (Tilleggsinfo: Andreas Sandvik.)
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto over Kirkelandet i Kristiansund. Her er et oversiktsbilde over Nerlandsdalen, Datert 11 juli 1962.(Fra Nordmøre Museums fotosamlinger) - Dette er ikke apoteker Otto Dybs b...