• Flyfoto, oversiktsbilde over Goma i Kristiansund, nede til høyre ligger det 5 tyskerbrakker, grunnen til at de er kalt tyskerbrakker er fordi det er bygg som tyskerne lot oppføre under siste verdenskrig etter bombingen av Kristiansund i 1940. Mange kristiansundere bodde i disse brakkene til byen fikk oppført nye hus som de kunne flytte inn i. Veien vi ser er Gomabakkan. variant

Nederst th løper Freiveien inn på Goma sentrum. I det gule huset var det bank, kolonial, slakter?, baker? Datering 11 juli 1962.  (Fra Nordmøre Museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto, oversiktsbilde over Goma i Kristiansund, nede til høyre ligger det 5 tyskerbrakker, grunnen til at de er kalt tyskerbrakker er fordi det er bygg som tyskerne lot oppføre u...