• Flyfoto over Kirklandet i Kristiansund, midt i bildet ser vi Sykehuset, i forgrunnen ser vi veien som er under bygging i samband med den nye broen over til Innlandet, broen stod ferdig i 1964, og fikk navnet Sørsundbroen. Gaten over sykehuset er Johan P: Clausens gate. Helt til høyre ser vi Kaptein Bødkers gate. Datering 11 juli 1962.

Nederst overlegebiligen. Til v det gamle lasarettet fra Knudtzons tomt i Frueenga. Til h Fosna kofeksjonsfabrikk, seinere eldreleiligheter. Sykehusbakken går ml sykehuset og Søsterhjemmet, nå (2008) kontorer for psykiatri etc
(Fra Nordmøre Museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto over Kirklandet i Kristiansund, midt i bildet ser vi Sykehuset, i forgrunnen ser vi veien som er under bygging i samband med den nye broen over til Innlandet, broen stod fe...