• Bildet viser Melkvikbukta i Kristiansund med småbåtene og Geworbnerholmen. Nederst i bildet ligger bolighusene ovenfor innfartsveien og til høyre ses veien langs sjøen ut til Geworbnerholmen og
BPs tankannlegg. Til høyre ses også Melkvikbakken som gikk til Dale. Til høyre for BPs tanker
ses Buggekaia (Marthinussenkaia) med bryggen. Øverst i bildet ses Skorpa og Visnesbrygga. (Info Peter Storvik) --
Flyfoto over Melkvika på Nordlandet i Kristiansund, her sees Geworbnerholmen. Bildet er datert 11 juli 1962. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser Melkvikbukta i Kristiansund med småbåtene og Geworbnerholmen. Nederst i bildet ligger bolighusene ovenfor innfartsveien og til høyre ses veien langs sjøen ut til Gewor...