• Flyfoto over Kongens plass i Kristiansund, midt på bildet sees Folkets hus, og ovenfor Langveien Ungdomskole (nyfløya er under bygging), over gaten til høyre sees postkontoret og telegrafen, gaten helt øverst til venstre er Langveien. Parken vi ser er Nerparken. datering 11 juli 1962.
Merk gangveien opp til Barmanhaugen, nesterst tv. Lastebilsentralen er der vi nå (2008) har bensinstasjon i gamle Tinghuset. På tomta er det bunkere fra krigen.
(Fra Nordmøre Museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

Flyfoto over Kongens plass i Kristiansund, midt på bildet sees Folkets hus, og ovenfor Langveien Ungdomskole (nyfløya er under bygging), over gaten til høyre sees postkontoret og t...