• Dette er fløttmannen som fraktet folk mellom Innlandet og Kirklandet.  - Minebøssen på Lyhsallmeningen, med Sørsundet i bakgrunnen. Støtten er til minne om falne sjøfolk under første verdenskrig. Per 2008 er denne flyttet til Piren (Kirkelandet allmenning). Ellers så ser vi Malobrygga på Sørholmen til høyre, samt en robåt som har lagt til ved kaitrappen. Fotograf og datering er ukjent. Se også reg. nr. KMb-1980-003.0011. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette er fløttmannen som fraktet folk mellom Innlandet og Kirklandet. - Minebøssen på Lyhsallmeningen, med Sørsundet i bakgrunnen. Støtten er til minne om falne sjøfolk under førs...