• stereobilde, eks. 2.
 Fra fisketrappa ved Kirkeallmenningen/Piren på Kirkelandet i Kristiansund. Her ser vi i front 10-12 færinger (geitbåter og lystringer), med fiskere ombord som selger dagens fangst til de som kommer ned fisketrappa. Til venstre ser vi en bygning med skiltet ";Christiansund Dampskibs Selskabs Expedition";. Bak til høyre for denne ser vi brakken hvor Arnesen Skipshandel holdt til. Plassen til høyre for denne igjen er Fisketorget, hvor vi hadde diverse boder. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

stereobilde, eks. 2. Fra fisketrappa ved Kirkeallmenningen/Piren på Kirkelandet i Kristiansund. Her ser vi i front 10-12 færinger (geitbåter og lystringer), med fiskere ombord som...