• Møst, Solheim skule skoleport.  Lærer, folkeminnesamler Edvard Langset med frue ? og skoleklasse.
Et av de eldste skolebildene fra Solheim skule tatt i 1912.
I 1. rekke fra venstre:  Pauline Nyland Flatset, Karen flatø Amundøy, Randi Flatøy og Inga Brattøy.  2. rekke fra venstre:  Elise Ellingsen, Ole Amundøy, Torstein Flatø, Bernhard Flatø og Maren Flatø.  3. rekke fra venstre:  Martha Vik, Pauline Nyland, Pauline Brattøy, Randi Vik, Signe Wollnich Romuld og Oliva Flatø.  4. rekke fra venstre:  Bjarne Møst, lærer Edvard Langset, Sigurd Kystvåg, Ole Lefdal og Knut Amundøy.

Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei 1978-79. Innsamla av Freielever på Nordlandet ungdomsskole og registrert av Audun Flatøy. Fra Nordmøre Museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Møst, Solheim skule skoleport. Lærer, folkeminnesamler Edvard Langset med frue ? og skoleklasse. Et av de eldste skolebildene fra Solheim skule tatt i 1912. I 1. rekke fra venstre...