• Klippfisk-tørking på Blomneset.  I forgrunnen legges fisken ut til tørk.  I bakgrunnen bæres fisken ut til utlegging.  Fra høyre:  Alfhild Fredriksen, Klara Fredriksen og Gjertrud Flatset.
Ifølge MØST bygdebok:  "Det kom folk langveis fra for å arbeide med klippfisken i Møst. Både menn, kvinner og barn helt ned i 7-8-årsalderen deltok i dette arbeidet.  Det som var av vegetasjon ble fjernet for å gi mest mulig plass til å tørke fisk.

Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei kommune 1978-79. Innsamla av Freielever på Nordlandet ungdomsskole og registrert av Margot Fiske. Fra Nordmøre Museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Klippfisk-tørking på Blomneset. I forgrunnen legges fisken ut til tørk. I bakgrunnen bæres fisken ut til utlegging. Fra høyre: Alfhild Fredriksen, Klara Fredriksen og Gjertrud ...