• Prospektkort tatt fra Innlandet og vi ser havna med Sørsundet til venstre med Kirkelandet i bakgrunnen. Fotoet er tatt etter 1878 da vi ser den nye kirken som ble ferdigstillet det året. På Innlandet ser vi Wirumeiendommen nærmest
midt i bildet. Den nye bryggen som ble ferdig i 1888
er antakelig under oppføring. Til høyre ser vi noe av bebyggelsen øverst i Beatebakken. Bilde fra fotoinnsamlinga i Frei kommune 1978-79. Innsamla Innsamla og registrert av Freielever på Nordlandet ungdomsskole. Fra Nordmøre Museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Prospektkort tatt fra Innlandet og vi ser havna med Sørsundet til venstre med Kirkelandet i bakgrunnen. Fotoet er tatt etter 1878 da vi ser den nye kirken som ble ferdigstillet det...