• Dette er ikke Kvalvåg på Frei, men Kvalvåg på Nordmøre i Gjemnes kommune (Mellom Torvikbukt og Flemma). (info: Erlend Kvalvaag).

";Sementdemningen ved gamle Saga på Kvalvåg (i N.). I bakgrunnen skimter en ruinene av saga (til venstre). Til høyre en snekkerfabrikk. Kvalvåghus (ikke hovedgården) oppover i bakgrunnen. Dårlig lysforhold."; Datering er trolig september 1956. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette er ikke Kvalvåg på Frei, men Kvalvåg på Nordmøre i Gjemnes kommune (Mellom Torvikbukt og Flemma). (info: Erlend Kvalvaag). ";Sementdemningen ved gamle Saga på Kvalvåg (i N....