• På bildet ser vi vestre fløy av Soldatheimen, i Lars Guttorms gate - nær Allanengen Skole.  Etter 1945 ble bygningen solgt til byens Arbeiderparti, som til per dags dato (august 1955) har brukt lokalet som samlingssted, møtelokale, samt til utleie for byens forskjellige foreninger. Det har også blitt brukt til offentlig valglokale i den store salen. I disse dager (per august 1955) holder de på å rive Soldatheimen, for å gi plass til byggetomter. Bildet er fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi vestre fløy av Soldatheimen, i Lars Guttorms gate - nær Allanengen Skole. Etter 1945 ble bygningen solgt til byens Arbeiderparti, som til per dags dato (august 19...