• Her kommer snart Ralf Skrams maskinforretning: Tomta nord for Skipperforeningens nybygg, til venstre, der agent Sylthe nå skal reise et nybygg.  I bakgrunnen til venstre et lite hvitt hus som lå bak Johnsengården (Børsen), da denne gården eksisterte før 1940.
Det lille huset brente ikke.  Det lå fjernt fra Johnsengården opp under fjellet.
I forgrunnen en barakke.  I bakgrunnen til høyre, Torvhallen.
Vågebakken går opp fra Fosnagata mellom tomta og det lille hvite huset. Pr 2009: Skram, Coop Prix. Fra Nordmøre Museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea
I forgrunnen en barakke.  I bakgrunnen til høyre, Torvhallen.
    Photo: Nordmørsmusea

Her kommer snart Ralf Skrams maskinforretning: Tomta nord for Skipperforeningens nybygg, til venstre, der agent Sylthe nå skal reise et nybygg. I bakgrunnen til venstre et lite hv...