• På bildet ser vi "Havestuen" fra sør-øst, tilhørende den gamle Christiehagen/Allanhagen i Vågen, etter ferdig takreperasjon. Treskruden (Louis XVI-stil) over døren på forsiden, har initialene "A. M. L" som står for "Alette Margrete Luitkis", Kanselliråd Hans Brodtkorbs frue. Havestuen ble senere flyttet nord for Christiehagen/Allanhagen. Huset brukes som bolighus per 2007. Bildet er datert April 1953. Serie. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi "Havestuen" fra sør-øst, tilhørende den gamle Christiehagen/Allanhagen i Vågen, etter ferdig takreperasjon. Treskruden (Louis XVI-stil) over døren på forsiden, har...