• Rådhuset på Kirkelandet i Kristiansund. Nærbilde fra en av talerne, baksjef Aas, Kristiansund Spareskillingsbank holder tale under åpningsfesten den 31. januar 1953. Arkitektene bak bygget var Molle og Per Cappelen, som vant konkuransen om oppføringen av rådhuset i 1947, med omkamp i 1948. Bygget er reist på armert betong i to volumer: En kontorfløy og en bystyresal, med det hele på en sokkeletasje. Fotograf er Monge Foto. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Rådhuset på Kirkelandet i Kristiansund. Nærbilde fra en av talerne, baksjef Aas, Kristiansund Spareskillingsbank holder tale under åpningsfesten den 31. januar 1953. Arkitektene ba...