• Dette er gårdsnr. 59, bruksnr 4. Den eldste hovedgården på Holberg i Steinsøysund på Smøla, bruksnr. 1, ligger på motsatt side av veien. Brukene ble skilt ca. 1905; jfr SEFRAK. Se mer om Holberg og Steinsøysund i Yderstads notater Bind 9, side 174 og utover. Her er også husets plan og historie omtalt. Bildet er datert oktober 1952. Samme bilde er å finne på fotonummer FAKf-100296.184822. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Dette er gårdsnr. 59, bruksnr 4. Den eldste hovedgården på Holberg i Steinsøysund på Smøla, bruksnr. 1, ligger på motsatt side av veien. Brukene ble skilt ca. 1905; jfr SEFRAK. Se ...