• postkort - Utsikt over Kirkelandet i Kristiansund fra Varden, hvor en ser i forgrunnen Høiehuset like ved Ansneslåven som ligger til høyre for den. Til venstre og på andre siden av gaten av Høiehuset ligger det rødmalte slakter Røsbergs hus. Huset i bakgrunnen til høyre som ligger i det hvite stakkittinngjerdede parkområdet er Ansnesvillaen. Dette bygget ble reist i praktfull sveiterstil.
Til venstre midt på bildet er det markert med et x som viser Olaf Yderstads hus.  Bildet er tatt på 1930-tallet. Allanengen skole.  Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

postkort - Utsikt over Kirkelandet i Kristiansund fra Varden, hvor en ser i forgrunnen Høiehuset like ved Ansneslåven som ligger til høyre for den. Til venstre og på andre siden av...