• Grunnarbeidet på den nye Rådhustomta i Kaibakken er i gang. Her ser vi til venstre Urmarker Skram sin brakke. Bildet er tatt mer fra Sør-øst enn foto nr 1949/1130. Til høyre på byggetomta ser vi en stubbebryter. Rådhuset ble ferdig oppført i 1953, og arkitektene bak bygget var Molle og Per Cappelen, som vant konkuransen om oppføringen av rådhuset i 1947, med omkamp- konkuranse i 1948. Bygget er reist på armert betong i to volumer: En kontorfløy og en bystyresal, med det hele på en sokkeletasje. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Grunnarbeidet på den nye Rådhustomta i Kaibakken er i gang. Her ser vi til venstre Urmarker Skram sin brakke. Bildet er tatt mer fra Sør-øst enn foto nr 1949/1130. Til høyre på byg...