• På bildet ser vi tomten etter Slakter Løvolds forretning, etter at restene av hans hus fra brannen i 1940 er blitt fjernet (se 1029). I bakgrunnen ser vi murgavlen til Neergaards hus i Nedre Enggate. Til venstre ser vi brakker ved den høgre skole. Til høyre ser vi oppover Nedre Enggate, samt litt av den gamle Hvedingbrakken. Bildet er datert desember 1949. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi tomten etter Slakter Løvolds forretning, etter at restene av hans hus fra brannen i 1940 er blitt fjernet (se 1029). I bakgrunnen ser vi murgavlen til Neergaards h...