• På bildet ser vi den nye tomten til Kristiansund Arbeiderforening med Konsul Knudtzons gate 1 i bakgrunnen. Vi ser også Brødrene Dalls nye gård og litt av den store meierigården (Storgt 13-15, det srore huset i midten) , begge i Storgata. Før brannen lå det her litt av Lars ("") gård på Svineryggen, litt av Kinohallen og et gammelt vånehus med sidesval. Bildet er fotografert fra senere Kongens Plass, sør for Norges Bank. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi den nye tomten til Kristiansund Arbeiderforening med Konsul Knudtzons gate 1 i bakgrunnen. Vi ser også Brødrene Dalls nye gård og litt av den store meierigården (S...