• Fiskehjeller fulle av tørrfisk ved Kristian Hjelkrems pakkhus/brygge på Hjelkremkaia inne i Vågen. Hjelkrem kjøpte brygga av Christie i 1904. Her ser vi bygga til høyre. Bildet er datert til omlag 1900. Bildet er antakelig tatt tidlig på våren - mars/april. Henging til tørrfisk måtte starte tidlig før varmen kom og fluene kunne legge egg i fisken. Kristiansund var også stor i tørrfisk!

Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Fiskehjeller fulle av tørrfisk ved Kristian Hjelkrems pakkhus/brygge på Hjelkremkaia inne i Vågen. Hjelkrem kjøpte brygga av Christie i 1904. Her ser vi bygga til høyre. Bildet er ...

2 comments