• Sosialsjef og kommunist Leif Bang, leder i den kommunale historienemnda, bodde i det minstew huset. Det overlevde krigen. I det store, også førkrigs, bodde arkitekt Erling Vold.

Tviler:Foto fra Gårdsbruket Tolåsengas gamle hovedgård i Politimester Bendixens gate på Kirkelandet i Kristiansund. Ellers så ser vi nye gårder som spretter opp rundt den gamle gården.  Bildet er datert omlag 1945-1947. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Photo: Nordmørsmusea

Sosialsjef og kommunist Leif Bang, leder i den kommunale historienemnda, bodde i det minstew huset. Det overlevde krigen. I det store, også førkrigs, bodde arkitekt Erling Vold. T...